1st line support engineer - Anankei

Dessel
2019-05-13
2019-05-27

Voor onze klant regio Dessel zijn we op zoek naar een dynamische, communicatieve 1ste lijnhelpdeskmedewerker.

De functie is verantwoordelijk voor het afhandelen van informaticaproblemen gemeld door de eindgebruikers en het beheren van werkstations en randapparatuur met als doel dat eindgebruikers hun informatie in optimale omstandigheden kunnen verwerken. 

De functie omvat volgende resultaatsgebieden: 

* Registreren, toewijzen, analyseren en oplossen van informaticaproblemen, met als doel eindgebruikers ondersteuning te bieden. 
* Installeren, onderhouden en vervangen van werkstations, randapparatuur en mobiele devices, met als doel aan eindgebruikers goed functionerende toestellen aan te reiken. 
* Installeren en op maat aanpassen van lokaal geïnstalleerde systeemsoftware en eindgebruikertoepassingen met als doel gebruikers uit te rusten met de voor hen noodzakelijke software. 
* Beheren van de stock van reserveapparatuur en hardwarecomponenten met als doel snel te kunnen ingrijpen bij hardwareproblemen. 
* Formuleren van voorstellen ter optimalisatie met als doel de ondersteuning en informaticamiddelen doorlopend te optimaliseren. 
* Up-to-date houden van de inventaris en de documentatie m.b.t. werkstations, randapparatuur en mobiele devices met als doel een correct en volledig beeld te behouden van dit park. 
 

Vereisten


• Gevorderde, actuele kennis omtrent:
- besturingssystemen werkstations (MS Windows 10, MS Windows 8.1),
- MS Office producten (v2016 en O365),
- hardware werkstations (desktops/portables) en randapparatuur (printers, multifunctionals, … ),
- mobiele devices (smartphone/gsm),
- software voor het beheren en beveiligen van werkstations (SCCM/Altiris, anti-virus).
• Basiskennis omtrent:
- besturingssysteem servers: MS Windows Server
- computernetwerken (WAN + LAN)

• Opleidingsniveau:
- Bachelor (Informatica) of gelijkwaardig door ervaring

• Talenkennis:
- Nederlands: actieve kennis, mondeling en schriftelijk
- Frans: basiskennis, mondeling en schriftelijk
- Engels: basiskennis, mondeling en schriftelijk

• Gedragscompetenties:
- Streven naar kwaliteit en een optimale, klantgerichte dienstverlening.
- Goed functioneren binnen een team van Helpdeskmedewerkers.
- Zelfstandig, nauwkeurig en gestructureerd kunnen werken.
- Stressbestendig zijn.
- U draagt de waarden veiligheid, betrouwbaarheid, verantwoordelijkheid en samenwerken hoog in het vaandel.